Jak nadmiar białka wpływa na nerki?

Dietetycy alarmują, że nadmiar białka w naszej diecie może być przyczyną problemów z nerkami, a nawet spowodować odwapnienie kości. Jak więc połączyć efektywny trening z dietą, skoro większość trenerów personalnych zaleca właśnie dietę białkową?

Nadmiar białka w diecie – czy białko jest rzeczywiście niezdrowe?

Okazuje się, że nikt do tej pory nie udowodnił negatywnego wpływu nadmiaru białka na nasz organizm. Nie ma dowodów na to, by to właśnie białko powodowało kamicę nerkową. Oczywiście taka zasadność istnieje, ale u pacjentów, którzy już borykają się z problemami funkcjonowania tego organu.

Taka sama zasada dotyczy wpływu białka na nasze kości. Nie udowodniono, by dieta wysokobiałkowa negatywnie na nie wpływała. Dzieje się tak u osób, u których już wcześniej zdiagnozowano niedostateczną ilość wapnia.

Warto również zaznaczyć, że dla potwierdzenia tych zjawisk, przeprowadzono liczne badania. Brały w nich udział zupełnie zdrowi ludzie, którzy zaczęli stosować dietę z wysoką zawartością białka. U żadnej z nich nie odnotowano negatywnego skutku a ni pogorszenia pracy nerek czy stanu kości. nie przyczynia się więc do problemów zdrowotnych.

Jak rozpocząć dietę wysokobiałkową?

Przed jej zastosowaniem należy jednak wykonać chociażby podstawowe badania, by wyeliminować już istniejące schorzenia niektórych organów, na które białko w zwiększonej wartości mogłoby wpływać destrukcyjnie.

Co istotne, sportowcy oraz wszyscy ci, którzy chcą rozpocząć regularne treningi na siłowni, powinni rozpocząć współpracę nie tylko z trenerem personalnym, który ułoży dla nich odpowiedni trening, ale również z profesjonalnym dietetykiem. Pamiętajmy, że każda dieta musi być ułożona indywidualnie, zgodnie z potrzebami oraz nawykami żywieniowymi każdego pacjenta. Co więcej, pod uwagę należy wziąć ich tryb życia oraz oczywiście efekty, jakie chce osiągnąć, łącząc doskonałą dietę z aktywnością fizyczną konkretnego rodzaju. Dieta wysokobiałkowa nie wpłynie na zdrowy organizm niekorzystnie, jeśli tylko stosowana będzie przez określony czas. Nie ma mowy, by realizować ją stale. Potwierdzi to każdy profesjonalny dietetyk, który specjalizuje się w pracy ze sportowcami.

Standardowa dieta wysokobiałkowa

Chociaż każda dieta powinna być rozpisana indywidualnie, to w przypadku tej o wysokiej zawartości białka, które ma redukować masę naszego ciała, ale jednocześnie być budulcem tkanki mięśniowej, występują produkty spożywcze zalecane wszystkim w odpowiedniej ilości. To przede wszystkim chude mięso drobiowe,  nabiał, ryby, warzywa strączkowe oraz ziarna zbóż.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *