Domowa musztarda

Musztarda gości na polskich stołach od dawna. Stosujemy ja głównie jako dodatek do potraw, by danie nabrało bardziej intensywnego smaku i aromatu. Musztarda jednak to nie tylko walory smakowe, ale także szereg zalet biorąc pod uwagę naszą kondycję zdrowotną.

Już jakiś czas temu naukowcy udowodnili, że musztarda, która produkowana jest z ziaren gorczycy wpływa doskonale na aktywną pracę naszego mózgu. To nie wszystko bowiem musztarda powoduje wzmożenie naszego łaknienia, stymuluje tez układ krążenia. Jest niskokaloryczna a co więcej, wspomaga procesy trawienne. Sama gorczyca natomiast jest świetnym środkiem wspomagającym schorzenia związane z układem pokarmowym. Działa też antybakteryjnie, obniża ciśnienie, jest pomocna w stanach migrenowych i wzmacnia nasz układ odpornościowy.

Jak widać, z całą pewnością warto jeść musztardę a najlepiej zrobić ją samodzielnie. Nie zajmuje to dużo czasu ani nie jest nazbyt skomplikowane, wszystkie składniki, które są niezbędne do jej wytworzenia są również łatwo dostępne.

Aby móc zajadać się zdrową i dobroczynną musztardą należy przygotować 200 g mielonej gorczycy bądź gotowej mąki z gorczycy, pół szklanki octu jabłkowego, pół łyżki kurkumy, półtorej szklanki wody, łyżeczkę słodkiej papryki, szczyptę kolendry i łyżeczkę soli morskiej.

Gorczycę należy połączyć z wodą i wszystkimi przyprawami a następnie dokładnie zmiksować. Kolejnym krokiem jest gotowanie powstałej mikstury przez około 40 minut a później dodanie do całości octu jabłkowego. Gotującą się musztardę należy stale mieszać przez około 15 minut aż powstanie typowa dla niej konsystencja.

To już koniec, teraz trzeba tylko poczekać aż musztarda wystygnie i przełożyć ją do słoiczków. Jeśli jest zbyt gorzka należy odczekać kilka dni trzymając ją w lodówce. Po tym czasie jej smak złagodnieje i naturalna musztarda jest gotowa do spożycia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *