Dieta norweska

Dieta norweska uznawana jest za jedną z najlepszych. Stworzono ją bowiem w Oslo, w jednym ze szpitali uniwersyteckich a jego twórcami są profesjonalnie wyszkoleni lekarze do spraw żywienia. Tym samym, dieta ta jest nie tylko zdrowa, ale i skuteczna. Właśnie dlatego jest tak chętnie stosowana. Wpływ na to ma również fakt szybkich efektów, dieta trwa tylko 14 dni i w czasie jej stosowania można schudnąć nawet 10 kilogramów. Jak zauważają specjaliści, ponieważ jest dosyć restrykcyjna, nie powinno się stosować jej dłużej niż wskazali medycy. Po jej zakończeniu można dietę powtarzać, ale dopiero po minimum miesiącu.

Żywienie w czasie stosowania diety norweskiej jest nieco monotematyczne. W skład codziennego jadłospisu wchodzą przede wszystkim jajka oraz grejpfruty, którymi trzeba zajadać się codziennie. Dla urozmaicenia, w dietę włączono też seler naciowy, marchew, pomidora i ogórka konserwowego. W jadłospisie znajduje się też mięso, głównie drób i wołowina. Część posiłków stanowią też gotowane ryby. Wyklucza się zaś całkowicie sól, olej, napoje gazowane, słodycze i alkohol. Każdego dnia należy pić 2 litry niegazowanej wody.

Zakazane są potrawy smażone, mile widziane za to są te gotowane, duszone, pieczone w folii czy grillowane. Podstawą żywienia są śniadania, drugie śniadania oraz obiady a z kolacji rezygnuje się całkowicie.

Dieta ta ma na celu przyśpieszenie przemiany materii, ale by była skuteczna, od osoby ją stosującej wymaga się dużej samodyscypliny. Nie tolerowane są jakiekolwiek ustępstwa czy odejście od ustalonego jadłospisu, dieta powinna być prowadzona od początku do końca, bez najmniejszych przerw. Aby uniknąć wystąpienia niekorzystnego efektu jo-jo, po zakończeniu diety norweskiej zaleca się spożywanie jak najmniejszej ilości produktów bogatych w skrobię.

Aby jeszcze lepiej poznać schemat prowadzenia diety wymyślonej w Oslo, przedstawiamy przykładowy jadłospis na pierwsze dni jej stosowania.

Dzień 1

Na śniadanie: 2 jajka na twardo a do picia herbata,

Drugie śniadanie: 3 jajka na twardo, grejpfrut a do picia herbata lub słaba kawa,

Obiad: 3 jajka na twardo, surówka warzywna, 3 kromki ciemnego pieczywa.

Dzień 2

Na śniadanie: 2 jajka na twardo, grejpfrut,

Drugie śniadanie: 3 jajka na twardo, gotowany szpinak, herbata lub kawa

Obiad: 2 kotlety z piersi z kurczaka bądź jagnięciny, gotowane warzywa, herbata.

Dzień 3

Na śniadanie: 2 jajka na twardo, herbata lub kawa,

Drugie śniadanie: mięso z kurczaka bądź indyka, grejpfrut lub pomidor,

Obiad: Gotowana wołowina, grejpfrut, pomidor, seler naciowy, ogórki kiszone, herbata bądź kawa.

Jedno jest pewne – chociaż dieta norweska zawiera w sobie niewielkie urozmaicenie, jeśli chodzi o dobór produktów spożywczych, to z całą pewnością każdy z posiłków jest sycący a osoba, która takową dietę stosuje, nie odczuwa głodu. Nie spada również jej samopoczucie, nie występuje uczucie zmęczenie, braku energii, apatii. Do organizmu dostarczane są wszelkie niezbędne wartości odżywcze. To również jedna z niewielu diet, w przypadku której bardzo rzadko występuje efekt jo-jo. Właśnie dlatego jest tak chętnie stosowana nie tylko przez Norwegów, ale osoby z całego świata, które chcą pozbyć się zbędnych kilogramów.

3 odpowiedzi do artykułu “Dieta norweska

  1. Szybka Pizza

    To nie jest dobra dieta. Ma zdecydowanie za mało kcal. Zdrowiej jest po prostu jeść z głową i ćwiczyć, bo po czymś takim ludzie wrócą do poprzednich nawyków żywieniowych i będą mieli efekt jojo. Nie trzeba się katować dietami, żeby mieć dobrą figurę 🙂 Wystarczy zdrowy rozsądek – wszystko jest dla ludzi, ale z umiarem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *